A Magyar Kerékpárosklub az Aktív Magyarország ért felelős kormánybiztosi iroda és az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával 2020 tavaszán a kerékpáros közlekedés gyakorlati előnyeiről szóló kommunikációs kampányt indított “Ha menned kell valahova, inkább bringázz!” jelmondattal.
Miért „Inkább bringázz”?
Mit szeretnénk?
Hisszük, hogy az egészség megőrzésében jelentős szerepe lehet a kerékpáros közlekedésnek. Arra kérjük Önt, álljon mellénk, támogassa célkitűzéseinket, és ezen keresztül a helyi társadalom egészségmegőrzését.
Akik utazásaikat kerékpáron teszik meg, elkerülhetik az emberekkel való közvetlen találkozást és az esetleg fertőző felületek érintését. Ezzel egy időben testmozgást végeznek, aminek szív- és érrendszeri betegségek elkerülésében, illetve az immunrendszer erősítésében játszott szerepe régóta ismert. A kerékpározással járó testmozgás a bezártság okozta mentális nehézségeket is oldja.
Arra buzdítunk tehát mindenkit, hogy kerékpározzon, ha teheti akár közlekedés céllal, akár rekreációs tevékenységként.
Az Inkább bringázz! kampány kommunikációja az alábbi felületeken folyik:
Honlap:
A honlap elérhetősége, illetve az azon lévő tartalmak szabadon linkelhetőek, beágyazhatóak.
Közösségi média felületek:
Facebook: https://www.facebook.com/bringazzamunkaba/
Instagram: https://www.instagram.com/bringazzamunkaba/
Twitter: https://twitter.com/bringazzmunkaba
TikTok: https://www.tiktok.com/@bringazz_a_munkaba
Nyereményjáték 2020. június 24-i határidővel
https://www.facebook.com/events/1009366092799801/
Értékes bringás nyereményeket nyerhetnek a résztvevők
Háttér
Több mint tíz éve hajtunk a munkába
A Bringázz a munkába! több mint egy évtizedes hagyományra tekint vissza. Első alkalommal a budapesti bringás forradalom hajnalán, 2007-ben rendezték meg, és a következő öt éven keresztül minden évben megtartották - volt, hogy évente kétszer is. Pár év szünet után aztán 2018-ban indult újra aktív Magyarországért felelős kormánybiztos és az ITM támogatásával.
Az évek során több mint 50 ezer embert mozgatott meg a kampány, a csatlakozók összesen több mint 10 millió kilométert tekertek le, körülbelül 300 millió forintnyi benzint spóroltak meg, és bőven egymillió tonna feletti szén-dioxid kibocsátását kerülték el.
2020-ban a járványhelyzet miatt rendkívüli, kommunikációs kampány formában tartjuk meg. Célunk ugyanaz: minél több ember kerékpározzon!