Rendkívüli nyitvatartás a kormányablakokban

Tisztelt Ügyfeleink!


Rendkívüli nyitvatartás a kormányablakokban
az országgyűlési választások hétvégéjén



Rendkívüli nyitvatartási rendben állnak rendelkezésre a kormányablakok az országgyűlési választások hétvégéjén (2022. április 2-3. napján), hogy biztosítsák az ügyfelek részére a választójog gyakorlásához szükséges okmányokkal kapcsolatos ügyek intézését.
A választásokon való részvétel feltétele, hogy a választópolgár érvényes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély) igazolja személyazonosságát és lakcímét vagy személyi azonosítóját, melynek érdekében az országgyűlési választások hétvégéjén, 2022. április 2-3. napján országosan egységesen tartanak nyitva a kormányablakok. Hajdú-Bihar megyében valamennyi kormányablakban április 2. napján (szombaton) 8.00-18.00 óráig, április 3. napján (vasárnap) 7.00-19.00 óráig intézhetik majd a választópolgárok a személyazonosság igazolására szolgáló okmányokkal kapcsolatos ügyeiket. Az ügyfeleknek lehetőségük lesz az elkészült személyazonosításra alkalmas okmányok (állandó, illetve ideiglenes személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) átvételére, valamint a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány pótlásának intézésére.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a veszélyhelyzettel összefüggésben a 2020. március 11. és 2020. július 3. között, vagy 2020. november 4. és 2022. május 31. között lejárt vagy lejáró személyazonosság igazolására alkalmas hivatalos okmányok (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) 2022. június 30. napjáig érvényesek. A meghosszabbított érvényességi idő azonban nem akadálya az okmány 2022. június 30. napját megelőző cseréjének.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a 2020. július 4. és a 2020. november 3. között lejárt okmányok érvénytelenek, így azok cseréjéről gondoskodni szükséges.
A személyazonosító igazolvány kiadását kérelmező ügyfélnek a személyazonosságát igazolnia szükséges.
Ideiglenes személyazonosító igazolvány annak az állandó személyazonosító igazolványra jogosult személynek adható ki, aki nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal.
Amennyiben az állandó személyazonosító igazolvány érvényességi ideje 2020. július 4. és 2020. november 3. között járt le és az ügyfél a kérelem benyújtásakor nem rendelkezik más érvényes, személyazonosságot igazoló okmánnyal (útlevél, vezetői engedély), kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az azonnali ügyintézés elősegítése érdekében hozzák magukkal születési anyakönyvi kivonatukat és a névviselés megállapítására alkalmas, magyar hatóság által kiállított házassági anyakönyvi kivonatukat is.

 

Kormányablak megnevezése

2022. április 2.

(szombat)

2022. április 3.

(vasárnap)

Intézhető ügytípusok

Hajdúhadházi Járási Hivatal

Kormányablak Osztály,

4242 Hajdúhadház,

Dr. Földi János utca 4.

8.00-18.00

7.00-19.00

április 2. és 3. napján kizárólag a következő ügytípusok intézhetők:

  • ideiglenes személyazonosító igazolvány kiadása
  • a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya) pótlása,
  • az elkészült, személyazonosításra alkalmas okmányok (személyazonosító igazolvány, útlevél, valamint kártya formátumú vezetői engedély) átvétele

 

';