Irodák feladatai

 

 

Településfejlesztési-, és üzemeltetési iroda

 

 

 

  1. Településfejlesztési feladatok:
    • Gondoskodik a csapadékvíz-elvezetők-, csatornák-, közúthálózat fejlesztéseiről.
    • Ellátja közterületek létesítésével, a közutakkal, környezetvédelemmel, műemlékvédelemmel, településrendezéssel, közmű-nyilvántartással, lakás- és helyiség-gazdálkodással, vízrendezéssel, kommunális igazgatással, egészségügyi szolgáltatókkal kapcsolatos feladatokat.
    • Részt vesz a településpolitikai, fejlesztési és üzemeltetési, valamint az önkormányzat ingatlanvagyon‐gazdálkodási programjának előkészítésében és egyeztetésében, továbbá az ágazati koncepció települést érintő részeinek összehangolásában.
    • Segíti a képviselő-testület által elhatározott önkormányzati fejlesztések megvalósításával kapcsolatos beruházói feladatokat, ezen tevékenységéhez szükség esetén megbízás alapján külön lebonyolító szervezetet vehet igénybe.
    • Részt vesz az önkormányzat költségvetési tervezetének kidolgozásában, javaslatot ad a fejlesztési célú kiadások megtervezéséhez.
    • Részt vesz városfejlesztési feladatokat érintő gazdasági megállapodások előkészítésében.

 

  1. Pályázati, közbeszerzési feladatok:
  • Gondoskodik az önkormányzati pályázatok előkészítéséről, a beruházások közbeszerzéseinek bonyolításáról ezen belül:
    • közreműködik az európai uniós pályázati lehetőségek feltárásában és előkészítésében, hazai és nemzetközi támogatási források igénylésében.
    • nyomon követi a pályázati források felhasználását, figyelemmel kíséri az elszámolásokat.
  • A közbeszerzési eljárások alapján megkötött szerződésekről nyilvántartás vezetése, a közbeszerzésekkel kapcsolatos határidők nyilvántartása, közreműködés a közbeszerzési eljárások alapján megkötésre kerülő szerződések elkészítésében.

 

  1. Műszaki-, karbantartói feladatok:
  • az önkormányzati intézmények részére karbantartási, felújítási, kisebb költségigényű beruházási munkák saját kivitelezésben történő elvégzése,
  • az önkormányzati intézményeknél külső vállalkozók által végzett javítási, karbantartási és felújítási tevékenység koordinálása, irányítása és ellenőrzése,
  • a költségvetésben a képviselő-testület által elfogadott városüzemeltetési feladatok ellátása,
  • a háziorvosi rendelő, a városi tanácsadó takarítása,
  • az anyagbeszerzés és az ezzel összefüggő feladatok.

 

  1. Településüzemeltetési feladatok:
  • ellátja az önkormányzati parkok, közterületek, földterületek növényvédelmét és szakszerű gondozását,
  • köztisztasági tevékenység,
  • utak, hidak és belvízelvezető csatornák állagmegóvása, tisztítása és karbantartása,
  • önkormányzati tulajdonú épületek, építmények folyamatos állagmegóvása,
  • állategészségügyi tevékenység,

 

  1. Közmunkaprogramok szervezése megvalósítása:
  • részt vesz a közmunkaprogramok tervezésében, a pályázat előkészítésében,
  • a munkaprogramok megvalósításának irányítása,
  • nyilvántartások vezetése, ellenőrzése,
  • beszámolók, értékelések elkészítése.

 

  1. A településfejlesztési és - üzemeltetési Iroda vezetője a 14. pontban foglaltakon kívül:
  • koordinálja, összehangolja a karbantartási munkákat, elosztja a napi feladatokat,
  • szervezi, ellenőrzi a városüzemeltetési területre vonatkozó munka szakszerű végrehajtását,
  • irányítja és ellenőrzi a hozzá beosztott csoportvezetők, dolgozók munkáját,
  • megszervezi a tárgyi eszközök, műszaki berendezések, gépjárművek szakszerű-, gazdaságos üzemeltetését, gondoskodik azok megelőző karbantartásáról, javításukról,
  • ellenőrzi a gépjármű-üzemeltetés műszaki, gazdasági feltételeit,
  • folyamatos kapcsolatot tart az elvégezni kért munka megrendelőjével,
  • ellenőrzi a munkavédelmi rendszabályok betartását, a munkavédelmi eszközök használatát, a dolgozók munkaképes állapotát,
  • elkészíti és elkészítteti a hivatal, valamint az intézmények műszaki szabályzatait,
  • munkájáról rendszeresen beszámol a jegyzőnek és a polgármesternek.

 

 

';